12.12.09

VLOG dari pandangan seorang yang daif...

Gua disaran tulis dengan gaya yang lebih profesional, tapi gua dah lame dah tak tulis macam ni jadi tulis mcm biase sudah...

Blog; Facebook; Twitter, semua bendalah ni kita gunakan untuk ceritakan dekat masyarakat tentang diri kita, tentang aktiviti harian kita. Selain dari benda-benda dekat atas yang aku cakap tadi, ade jugak benda yang orang pangil VLOG atau nama IC dia Video bLOG.

Kalau blog orang tulis apa yang dia lalui sepanjang hari, kalau twitter dan facebook kita update semua benda yang kita buat, sampai nak ke tandas pun cite dekat
semua org, tapi vlog lain sikit. Untuk vlog, kita kene record aktiviti seharian kita, lepas record kita bubuh dekat youtube dan semua tengok la kita cakap sorangg-sorang cite pasal hidup kita.

Vlog memang popular dekat Amareka, boleh dikata kan ramai jugak la vloger yang phamous dekat Amareka tu, siap ade yang dah jadi artist dah pon. Mcm blog jugak ramai dkt US dah mula buat duit dgn VLOG, ade sesetengah vlogger rating tinggi dibayar untuk membuat vlog.

Ramai Diantara Vlogger yang dah berjaya dalam bidang ni, contoh macam "Nigahiga, FRED, ShayTards, CommunityChannel, KassemG dan ramai lagi la.

Selain dari vlogkan kehidupan seharian ada juga yangg Vlogkan bakat masing-masing. Ada yang menyanyi, contoh-contoh vlogger yg dah jai artist macam, MarieDigby, Justin Bieber, MikeLombardo dan ramai lagi la yang baru nak naik.



Malaysia pon ade jugak vlogger-vlogger yang dah Otai atau lama dalam bidang ni, contoh nye mcm cynicalmd, Neemosaurus, Akmalhakimvlog ade la lagi dua tiga orang, tapi belum tekenal sangat la...

Bukan takat tu, celebrity pon sekarang ramai yang dah start bervlog ni. Celeb Amareka la, bukan yang Malaysianya celebrity. Selebriti malaysia sebok, takda masa nak bervlog-vlog ni.
Contoh celebrity yang vlog mcm Katy Perry, Selena Gomez, Miley Cyrus, ade la ramai lagi. Kalau lu nak tau lagi, lu check la dalam youtube.


KITTY PURRY, THE CAT'S MEOW!!! from Katy Perry on Vimeo.


Bagi aku, it is a good thing, sebab kita boleh tgk dan lihat cara kehidupan orang dkt tempat lain, lagi pon hidup aku ni membosan kan so kita tengok la hidup orang lain yang lagi best....


ok la sampai sini dulu dari gua Blok 19-21... jumpe lagi minggu depan... chiaowwww...

No comments:

Post a Comment